Regulamin elektronicznego zakupu świadczeń zdrowotnych oferowanych przez Lift-Med II Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa-akcyjna.
Niniejszy regulamin określa zakres i sposób zakupu drogą on-line świadczeń zdrowotnych umożliwiając Użytkownikowi nabycie usługi, dokonanie elektronicznej rezerwacji i uiszczenie płatności za pośrednictwem systemu płatności dot-pay.
- Definicje
- Administrator – Lift Med będący właścicielem Serwisu, będący jednocześnie administratorem danych osobowych podawanych przez Użytkownika lub Pacjenta
- Dane – dane osoby, na którą wystawiana jest recepta niezbędne do jej wystawienia takie jak imię, nazwisko, numer PESEL.
- Dot-pay -system płatności on-line zgodnie z regulaminem dostępnym pod adresem
https://www.liftmed.pl/regulamin. - Lift-MED -Lift Med. II Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa akcyjna z siedzibą w Rybniku,
- Pacjent -osoba, na rzecz której wystawiana jest e-recepta lub na której rzecz świadczona jest inna usługa.
- Polityka Prywatności – klauzula informacyjna RODO i polityka cookies dostępne pod adresem https://www.liftmed.pl/rodo oraz https://www.liftmed.pl/polityka-prywatnosci.
- Regulamin – niniejszy Regulamin zamieszczony udostępniony w formacie PDF umożliwiającym jego zapisanie na trwałym nośniku, na urządzeniu, przez Użytkowników odwiedzających Serwis.
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Terminy użyte w Regulaminie, a zdefiniowane w przywołanym Rozporządzeniu, posiadają znaczenie, jakie nadaje im Rozporządzenie.
- Serwis – oznacza platformę elektroniczną zamieszczoną pod adresem https://www.liftmed.pl/checkouts/odnowienie-erecepty, za pośrednictwem, której podawane są dane Użytkownika lub Pacjenta.
- Usługa -oznacza:
- 10.1. E-recepta -to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową receptę. E-receptę zrealizujesz na podstawie czterocyfrowego kodu, który otrzymasz e-mailem lub SMS-em, w zależności od tego, jak skonfigurowane zostało Konto Pacjenta.
- 10.2. Wizyta -wizyta w placówce u jednego z specjalistów przyjmujących w Lift-Med.
- 10.3. Zabieg -świadczenie realizowane w obszarze medycyny przez placówkę Lift-Med.
- Użytkownik -osoba korzystająca z Serwisu, osoba fizyczna w tym Pacjent, która ma zamiar skorzystać z Usług świadczonych przez Lift-Med i w tym celu dokonująca zapłaty za pośrednictwem systemu płatności on-line, przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie Pacjenta
- Informacje ogólne
- LIFT-MED II Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowo-akcyjna, wpisana
z siedzibą w Rybniku przy ul. Cegielnianej 14, 44-200 Rybnik, zarejestrowana w rejestrze
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000462763, NIP: 6423183063, REGON: 243266617. - Dane teleadresowe:
Telefon główny: +48 32 440 88 99
rejestracja@liftmed.pl
https://www.liftmed.pl/kontakt
- LIFT-MED II Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowo-akcyjna, wpisana
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu
- połączenie z siecią Internet,
- posiadanie aktywnej poczty e-mail,
- przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów
HTML (Firefox, Chrome, Opera, IE – zaleca się korzystanie z najnowszej wersji danej
przeglądarki i jej bieżące aktualizowanie), - zasady zbierania oraz wykorzystywania przez Administratora z plików cookies określa Polityka Prywatności.
- Zasady świadczenia usług
- Rozpoczęcie korzystania i świadczenia z Serwisu możliwe jest po uprzednim zapoznaniu się i akceptacji niniejszego regulaminu, a następnie po udostepnieniu Danych osobowych
niezbędnych dla realizacji usługi. - Użytkownicy i Pacjenci zobowiązani są do przestrzegania wszystkich postanowień
Regulaminu. - Użytkownicy i Pacjenci są związani zakazem dostarczania treści o charakterze bezprawnym w
szczególności naruszających dobra osobiste Lift-Med lub innych Użytkowników Serwisu i zobowiązani do powstrzymywania się od wszystkich działań mogących, utrudnić bądź
uniemożliwić korzystanie z Serwisu przez innych Użytkowników lub Pacjentów. - Korzystanie z serwisu nie wymaga zakładania konta.
- Możliwe jest jednorazowe lub wielokrotne korzystanie z serwisu.
- Użytkownik może podać w Serwisie dane Pacjenta, na rzecz którego nabywa Usługę. Podając jednak dane innej osoby jednocześnie Użytkownik oświadcza, że dysponuje wynikającym z Rozporządzenia lub oświadczenia tej osoby upoważnieniem do podania tych danych osobowych Lift-Med.
- Korzystanie z samego serwisu jest bezpłatne, odpłatne pozostaje jedynie zamówienie jednej z Usług świadczonych za pośrednictwem tego serwisu.
- Rozpoczęcie korzystania i świadczenia z Serwisu możliwe jest po uprzednim zapoznaniu się i akceptacji niniejszego regulaminu, a następnie po udostepnieniu Danych osobowych
- Usługi i ich zakres
- Rodzaj i zakres usług:
E-recepta – Użytkownik podaje dane Pacjenta na stronie https://www.liftmed.pl/checkouts/odnowienie-erecepty takie jak imię, nazwisko i nr PESEL, następnie wybiera „Dalej” oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i polityka prywatności i wybiera „Płacę” dalej zostanie przekierowany do systemu płatności. Po dokonaniu płatności otrzymuje kod sms, a następnie otrzymuje według wcześniej dokonanego wyboru e-receptę sms lub mailem. - Termin realizacji lub sposób dostawy
E-recepta zostaje udostępniona w formie smsa lub telefonicznie w terminie do 7 dni od
dokonania płatności. - Ograniczenia
- 3.1. Lift-Med zastrzega odmowę wystawienia recepty w następujących sytuacjach
nieuzasadnionych medycznie do jej wystawienia. - 3.2. Lift-Med zastrzega sobie prawo odmowy lub zaprzestania świadczenia Usług w
przypadku, gdy dane Użytkownika wskazane w Formularzu Rejestracyjnym są nieprawdziwe
albo zachodzi ryzyko, że dane te mogą być nieprawdziwe albo niekompletne.
- 3.1. Lift-Med zastrzega odmowę wystawienia recepty w następujących sytuacjach
- Umowa o świadczenie drogę elektroniczną zostaje zawarta z chwilą dokonania płatności. Zrealizowaną i opłaconą za pośrednictwem serwisu on-line usługę należy zrealizować zgodnie z terminem wskazanym w portalu pacjent.gov.pl.
- Tryb składania i rozpatrywania reklamacji
- 5.1. Wszelkie reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności powinny być kierowane bezpośrednio do operatora płatności internetowych na adres poczty elektronicznej (e- mail), albo w inny sposób zgodnie z regulaminem danego operatora dotyczącym świadczenia usług w zakresie płatności elektronicznych.
- 5.2. Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania Usługi powinny być kierowane bezpośrednio do LIFT-MED i zawierać imię i nazwisko osoby, na rzecz której Usługa została zakupiona i opis przedmiotu reklamacji. Lift-Med. W ciągu 14 dni udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację.
- Rodzaj i zakres usług:
- VI Cennik
- E -recepta – 50 zł za receptę
- Sposób zapłaty
- Udostępniona Użytkownikowi możliwość elektronicznego zakupu świadczenia zdrowotnego przez uiszczenie za nie opłaty za pośrednictwem systemu płatności on-line stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl.
- Akceptowane są również płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej VISA i Mastercard.
- W razie rezerwacji świadczenia zdrowotnego i niedokończenia procedury płatności,
zamówienie nie powoduje obowiązku zapłaty i zostaje anulowane przez system po 15
minutach od chwili jego złożenia. Anulowana rezerwacja nie zobowiązuje Użytkownika do
zapłaty, a Lift-Med nie jest zobowiązany do realizacji usługi medycznej na rzecz Użytkownika.
- Zasady ochrony danych osobowych Klientów
- LIFT-MED jako podmiot leczniczy w rozumieniu przepisów Ustawy o działalności leczniczej z
dnia 15 kwietnia 2011 roku (Dz. U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.), jest administratorem
danych osobowych z mocy prawa, uprawnionym do przetwarzania danych osobowych o stanie zdrowia swoich pacjentów oraz administratorem danych osobowych udostępnianych przez Użytkowników przy dokonywaniu przez nich elektronicznej rezerwacji i opłaty za świadczenia zdrowotne, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. - Podczas wypełniania danych do e-recepty Użytkownik proszony jest o podanie następujących danych: imię, nazwisko, numer PESEL. Dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, w celu komunikacji Lift-Med z Użytkownikiem oraz w innych celach, do jakich upoważnia Lift-MED. Rozporządzenie oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Podanie danych jest dobrowolne i Użytkownikowi służy prawo wglądu do danych oraz prawo do ich poprawiania. Jednak brak podania tych danych uniemożliwia świadczenie Usług przez LIFT-MED.
- Zmiany podanych danych teleadresowych Użytkownik możne dokonać poprzez edycję i
zapisanie nowych danych Dane osobowe takie jak imię, nazwisko oraz nr PESEL, mogą zostać poprzez ponowne ich wpisanie w formularzu dostępnym w serwisie. - Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Dane osobowe są chronione zgodnie z Rozporządzeniem w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim.
- Dane osobowe osób korzystających z usług świadczonych w Serwisie są chronione przez Administratora danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także przed innymi przypadkami ich ujawnienia, utraty oraz przed zniszczeniem lub nieuprawnioną modyfikacją. W tym celu stosowane są odpowiednie zabezpieczenia organizacyjne, techniczne (w tym programistyczne). Lift-Med. stosuje systemy szyfrowania danych.
- Użytkownikowi przysługuje prawo realizacji uprawnień, o których mowa w art. 15-21 RODO tj. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych prawo do przenoszenia danych. Aby skorzystać ze swoich praw, należy skontaktować się z LIFT-MED. Dane nie będą przekazywane do Państw trzecich.
- Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli jego
zdaniem, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa
krajowego w tym unijnego rozporządzenia RODO. - Przy obsłudze elektronicznej usług, w tym rezerwacji wizyt oraz ich płatności on-line, LIFT- MED – w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie – przetwarza dane osobowe Użytkownika lub osoby trzeciej, wskazanej przez Użytkownika, zgodnie z przepisami Rozporządzenia, jako administrator danych osobowych oraz Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r., Nr 144, poz. 1204, ze zm.). Ponadto w celu wykonywania Usługi LIFT-MED może powierzyć przetwarzanie danych osobowych w niezbędnym zakresie operatorowi, obsługującemu płatności on-line, na co Użytkownik akceptując niniejszy Regulamin wyraża zgodę.
- Podczas składania reklamacji poprzez Formularz Reklamacyjny Użytkownik wyraża zgodę na komunikację LIFT-MED z Użytkownikiem.
- Pozostałe informacje dotyczące danych osobowych i ich ochrony znajdują się w Polityce
prywatności i klauzuli informacyjnej LIFT-MED.
- LIFT-MED jako podmiot leczniczy w rozumieniu przepisów Ustawy o działalności leczniczej z
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. - Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora). - Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu
unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
- Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 27 marca 2020 roku.
- LIFT-MED może zmienić Regulamin i uruchomić nowe usługi świadczone w ramach Serwisu. Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez LIFT-MED, który nie będzie krótszy niż 7 dni od momentu udostępnienia w Serwisie zmienionego Regulaminu.
- Prawem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Użytkownikiem będącym
konsumentem a LIFT-MED, którego przedmiotem są usługi świadczone w ramach Serwisu na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie. - Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez LIFT-MED w ramach Serwisu będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.
- Użytkownicy będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim.